Problèmes de facturations multiples avec Gameloft, l’éditeur s’excuse


 Le 15/12/10

Quelques internautes avaient détectés un problème avec le système de facturation de Gameloft, quand vous achetiez un jeu, vous étiez facturés une fois mais dans de rares cas, plusieurs fois pour le même montant.

Un problème qu’avait soulevé AndroidAndMe. Il faut savoir que Gameloft a choisi de distribuer ses jeux « HD » Android via une plateforme à part et non pas sur l’Android Market. Non seulement cela ne plait pas à tous, mais en plus le système est défectueux, une bien mauvaise pub pour l’éditeur !

Mail reçu par Taylor d’AndroidAndMe

 

Gameloft a répondu rapidement, en s’excusant. Ils expliquent qu’en effet, 0,05% des transactions de Décembre étaient affectés par ce problème de facturation multiple, que le problème a été corrigé et que les victimes seront remboursées et auront droit à un coupon pour acheter des jeux. Pas plus d’infos niveau délais ni sur le montant du coupon.

Voici la déclaration complète, en anglais :

 

Gameloft would like to apologize to those who were affected by the following situation on Gameloft’s Android store:
We spotted an issue in our billing process that affected 0.05% of all transactions on our stores in December. After having bought one game through a credit card, some customers were charged a second time under certain circumstances.
All customers who received extra charges will be automatically refunded for all related game charges directly to their credit card accounts, and will receive a free game credit.
This bug has been fixed today.
Again, we sincerely apologize for any inconvenience it might have caused some of our customers. If you need further assistance on Gameloft’s offer for Android please contact: android.support@gameloft.com

Gameloft would like to apologize to those who were affected by the following situation on Gameloft’s Android store:
We spotted an issue in our billing process that affected 0.05% of all transactions on our stores in December. After having bought one game through a credit card, some customers were charged a second time under certain circumstances.
All customers who received extra charges will be automatically refunded for all related game charges directly to their credit card accounts, and will receive a free game credit.
This bug has been fixed today.
Again, we sincerely apologize for any inconvenience it might have caused some of our customers. If you need further assistance on Gameloft’s offer for Android please contact: android.support@gameloft.com

via androidandme

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