Fuite de données WP7 : Yahoo! s’excuse mais pointe le doigt vers Microsoft


 Le 02/02/11

Hier je vous ai parlé des problèmes de volume de données envoyées par les appareils sous Windows Phone 7. Microsoft avait déclaré que le soucis venait de Yahoo! Mail. Yahoo! vient de répondre, tout d’abord en s’excusant et en expliquant qu’ils étaient à la recherche d’une solution, puis en expliquant que Yahoo! Mail est utilisé sur toutes les plateformes et que c’est uniquement sous WP7 que le problème existe et que donc le véritable coupable c’est plutôt Microsoft.

Dans cette histoire, personne ne veut prendre ses responsabilités et tout le monde veut avoir le dernier mot. C’est d’ailleurs assez amusant à voir de l’extérieur, à part si vous êtes concerné par ce problème de données. Je me demande d’ailleurs si ce nombre est suffisamment élevé pour justifier d’une telle mascarade.

Avez-vous ce problème ?

Voici les déclarations de Yahoo!, en anglais :

Tens of millions of people check their Yahoo! Mail from their mobile device each day and we know they want their mobile mail experience to be fast, rich, and real-time. While our default settings on all mobile platforms realize this approach, we have determined that an inefficiency exists in the synchronization of email between Windows Phone Mail clients and Yahoo! Mail which can result in larger than expected data usage for some users. Microsoft and Yahoo! have worked together to identify a fix, which will be rolled out in the coming weeks. In the meantime, Windows Phone 7 customers can mitigate this issue by changing their settings to reduce the frequency of Yahoo! Mail updates. This does not impact any other phones, and we apologize for any inconvenience this is causing to users.

Yahoo! Mail is widely available on tens of millions of mobile phones, including those running on Apple iOS, Android, Nokia Symbian, and RIM. The issue on the Windows Phones is specific to how Microsoft chose to implement IMAP for Yahoo! Mail and does not impact Yahoo! Mail on these other mobile devices. Yahoo! has offered to provide Microsoft a near-term solution for the implementation they chose, and is encouraging Microsoft to change to a standard way of integrating with Yahoo! Mail, which would result in a permanent fix.

Dans tous les cas ils sont en train de chercher une solution au problème. Bonne chose.


via windowsphonesecrets

crédit photo (geyzer) golearngeo

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